۱۳۹۰ بهمن ۱۴, جمعه

هویت بصری ایران خودرو

ایران خودرو بزرگترین شرکت خودروسرهم کنی ایران است
نگاهی یه کم کارشناسانه به هویت بصری و نشان های این شرکت یه حسی به ادم میده که آخه این همه امکانات و پول چرا یه کار درست و حسابی اینا نمی کنن
چرا یه نشان خوب ندارن
اول این که چرا یک نشان ندارن
دوم اینکه چرا این نشان خوب نیس
اصلا نشان ایران خودرو الان چیه
این نشان سمند رو که واسه محصولات سمند طراحی کردند   نشان اصلی شرکته    یا نه 
اون نشان قدیمی شرکت   اون ارابه ی معروف که سالها پشت پیکان ها دیدیم اون رفت به کلی یا هنوز هست
اصلا برنامه و سازمان هویت بصری شرکت چیه
این نشان سمند قرار بود نشان یه گروه از محصولات بشه یا .....
لوگو تایپ ایران خودرو رو که آقای بیژن جناب کشیده بودند کجاها استفاده می کنند
وای وای وای اون زور تپونی دیزل رو که دیگه نگو    ایران خودرو دیزل که شکنجه گاهیست واسه خودش    نیگاش کنی ، جنایت های چنگیز به این طرف رو گردن می گیری
آخه نکنین جون مادرتون این کارا رو 
چرا هیش کی هیچی حالیش نیس تو این شرکتهای دولتی
چرا هر کی ساز خودش رو میزنه
حالا یکی بیاد این وضعو جمعش کنه
به خدا کار سختی نیست
حالا باید کدومش رو به عنوان نشان قبول کنیم.  کدوم دو تا رو
این اسم های جدید و این مدل های غریب این نوشته های پشت خودرو ها رو که دیگه هیچ   ikco رو نوشتند پشت این سمندا   اووووووووووووووووف




حالا ترمیم نشان یه امری هست تو همه ی دنیا   آرم هاشون رو به روز می کنند    نه بی حال و روز   مثلن تو شرکت های خودروسازی   یکی که اتفاقا   نشانش زیاد دچار ترمیم و تغییر شده   همین همکار محترم ایران خودرو هست     جناب پژو خان    اما این کجا و اون کجا    این سیر منطقی رو ببینید و اون روال بی منطق رو   نه تو رو خدا نیگا کنیین



   بگذریم از شرکت های بزرگ و معتبری مثل پورشه که نشانش رو با همه ی ایرادایی که بعضی نشان های قدیمی دارن   و البته متناسب با حال و هوای زمان خودشون طراحی شدن  حفظ کردن و دوس داشتنی هم هستن



محمود مهدی زاده مرقی





۲ نظر: